ABN-AMRO 2008

Hierin alles over de Nederlandse toernooien.
Plaats reactie
BlogMySport
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-10-2007 14:40

ABN-AMRO 2008

Bericht door BlogMySport » 12-10-2007 14:42

Eerste deelnemers voor 2008 bekend :
Rafael Nadal is de meest aansprekende naam. De Spaanse nummer twee van de wereld veroverde dit jaar wederom de Grand Slamtitel op Roland Garros. Nadal (21) was ook de sterkste tijdens de toernooien van Indian Wells, Monte Carlo, Barcelona, Rome en Stuttgart. In de Wimbledon-finale moest hij voor Roger Federer buigen. Nadal debuteert in Rotterdam nadat hij in 2006 op het laatste moment met een blessure aan zijn rechterbovenbeen moest afhaken.

Ook Andy Murray maakt zijn debuut in Rotterdam. De 20-jarige Brit stond dit voorjaar even achtste op de wereldranglijst, maar door een polsblessure is hij naar de achttiende plaats teruggevallen. Murray won dit jaar het toernooi in het Amerikaanse San José en was finalist in Doha en Metz waar hij afgelopen zondag de eindstrijd van Tommy Robredo verloor.

Lleyton Hewitt heeft woord gehouden en komt weer naar de Maasstad. De Australiër, de nummer negentien op de wereldranglijst, won dit jaar het toernooi van Las Vegas. Hewitt (26) is nog altijd ongeslagen in Rotterdam, want hij won het toernooi in 2004 na een zinderende finale tegen Juan Carlos Ferrero.

Mikhail Youzhny (25) komt zijn titel in Ahoy verdedigen. De sympathieke Rus was dit jaar de terechte winnaar na overwinningen op Tomas Berdych, Robin Haase, David Ferrer, Novak Djokovic en Ivan Ljubicic in de finale. Youzhny, vijftiende op de ATP-ranking, bereikte ook de finales in Dubai en München.

Robin Haase en Raemon Sluiter ontvingen een wildcard voor de jubileumeditie. Haase (20) debuteerde dit jaar verdienstelijk in Ahoy met een zege op Roko Karanusic, waarna de Hagenaar in de tweede ronde van de latere winnaar Mikhail Youzhny in twee sets verloor. Sluiter is een vaste klant in zijn woonplaats. De 29-jarige Rotterdammer zal voor de achtste keer in het hoofdtoernooi spelen. Zijn beste resultaat boekte Sluiter in 2003 toen hij de finale van de Wit-Rus Max Mirnyi verloor.

Naar wie moet volgens jullie de laatste WC gaan ? Naar weer Thiemo de Bakker, een ander Nederlands Talent of wachten op een buitenlandse topper ?

Jeroen
Berichten: 53
Lid geworden op: 11-10-2007 18:40

Bericht door Jeroen » 12-10-2007 21:31

Leuk dat Nadal komt, hoop echt dat Sluiter flink wat rondjes kan winnen!

Amsterdam
Berichten: 140
Lid geworden op: 11-10-2007 07:18

Sluit

Bericht door Amsterdam » 19-10-2007 15:29

Ik denk dat Sluit blij mag zijn met een 2e ronde, this 1 vd grootste ATP toernooien in de wereld, 1 mln prijzengeld, erg sterk bezet.
Hoop dat Haase en Wessels er wat leuke dingen kunnen doen..

palli
Berichten: 498
Lid geworden op: 11-10-2007 13:07

Bericht door palli » 11-02-2008 17:00

gewacht op een ''buitenlandse topper'' baghdatis.

Had die wildcard toch aan Middelkoop,Wessels,Huta of de Bakker gegeven..
niet aan deze ''buitenlandse topper''. Hij had zich maar gewoon moeten inschrijven,

palli
Berichten: 498
Lid geworden op: 11-10-2007 13:07

Bericht door palli » 14-02-2008 13:04

en de eerste afmelding is binnen:
Publiekslieveling Jo-Wilfried-Tsonga heeft afgezegd.
LLodra is in.

palli
Berichten: 498
Lid geworden op: 11-10-2007 13:07

Bericht door palli » 14-02-2008 17:46

Ook goed nieuws : Peter Wessels in de kwalies :D :D, misschien Huta ook en er zijn nog 3 WC'S voor de kwalies..

Dus Huta,Middelkoop en?

palli
Berichten: 498
Lid geworden op: 11-10-2007 13:07

Bericht door palli » 15-02-2008 17:42

Goed nieuws: Huta Galung voorlopig door veel afzeggingen alsnog in de kwalies (16).

Ook minder nieuws, de afzeggingen zijn weer in volle gang.
Na Tsonga, Monfils ook Djokovic niet van de partij :(

Jeroen
Berichten: 53
Lid geworden op: 11-10-2007 18:40

LOTING

Bericht door Jeroen » 16-02-2008 21:26

ROTTERDAM - Raemon Sluiter begint zijn afscheidstoernooi tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in de eerste ronde tegen de Fransman Michael Llodra. Geen ongunstige loting, zo vond ook de Rotterdammer. "Hij staat niet op mijn lijstje van vijf spelers waar ik liever niet tegen tennis in de eerste ronde", reageerde Sluiter.

Robin Haase, de andere Nederlander in het hoofdtoernooi, treft het minder goed. Hij speelt zijn openingspartij in Ahoy tegen de als zesde geplaatste Murray. "Die stond wél op mijn lijstje", antwoordde Sluiter gevat op de loting van zijn landgenoot.

Toernooidirecteur Richard Krajicek was ook tevreden met het speelschema. "Het is wel oké, vooral Raemon heeft een gunstige loting. Haase krijgt het moeilijk, Murray staat bij mij op mijn lijstje van spelers die ik de halve finale zie halen, misschien wel de finale."

Krajicek had maar één grote wens voor de loting. "Ik wilde per sé niet dat Nadal tegen Sluiter lootte. Ik had Sluiter namelijk al beloofd dat hij dinsdagavond zou spelen, terwijl ik Nadal had beloofd dat hij op woensdagavond mocht starten. Dinsdag speelt namelijk zijn favoriete voetbalclub Real Madrid in de Champions League tegen AS Roma, en dat wil hij graag zien. Als ze tegen elkaar hadden geloot, had ik éen van de twee teleur moeten stellen. Die keuze hoef ik nu gelukkig niet te maken."

Plaats reactie