Bezoeken van tennistoernooien

Hier kan je alles kwijt wat je nergens anders kwijt kan.
Plaats reactie
Tim
Berichten: 262
Lid geworden op: 10-10-2007 22:21

Bezoeken van tennistoernooien

Bericht door Tim » 02-11-2007 23:12

Een topic voor info, tips en anderen dingen voor mensen die tennistoernooien zelf gaan bezoeken.

Ik ga volgend jaar naar Roland Garros, maar nu zou ik graag willen weten hoe het met de gewone parkkaarten zit. Kijk de tickets voor de Centre Courts zijn te bestellen op internet, maar ik wil graag in de eerste week gaan en dan de partijen op de buitenbanen bekijken. Hoe zit het met de passen daarvoor? Zijn die gewoon daar bij de kassa te halen, of is het verstandig (is het überhaupt mogelijk) dat je die passen ook van te voren bestelt?

Ik ga dan drie dagen, dus als er hier iemand is, die al een keer is geweest en mij hiermee verder wil helpen, heel graag.

Amsterdam
Berichten: 140
Lid geworden op: 11-10-2007 07:18

RG

Bericht door Amsterdam » 02-11-2007 23:55

Ik weet wel dat je bij Roland Garros waarschijnlijk niet hoeft te reserveren, wat bij Wimbledon wel anders is. Maar ben er nog nooit geweest, wel in Australie bij de AO.
Voor de zekerheid kan je natuurlijk wel beter reserveren.

Eric
Berichten: 51
Lid geworden op: 10-10-2007 20:43

Bericht door Eric » 03-11-2007 17:38

Bij bijvoorbeeld www.sportfacility.nl kun je terecht voor kaartjes van Roland Garros. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ik zou je wel aanraden om ze van te voren te kopen, dan weet je in ieder geval zeker dat je erbij bent.

Pinky95
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-10-2007 21:42

Bericht door Pinky95 » 05-11-2007 11:27

Tim,

het beste wat je kan doen is over een week of twee als de ticketverkoop opengaat kaartjes bestellen via http://www.fft.fr/rolandgarros/default_en.asp?id= de officiele website van de franse tennisbond. Je weet zeker dat je niet teveel betaald, en je hoeft niet twee uur in de rij te staan voordat je erin komt.

De eerste week is de kans wel heel groot dat je toch binnen geraakt voor een groundspass op de dag zelf. Je zult dan veel leuke wedstrijden op achteraf baantjes krijgen. Echter vanaf de middelste zaterdag/zondag wordt het hoofdprogramma van beide enkel categorien hoofdzakelijk op baan 1, Suzanne Lenglen en Philippe Chatrier gespeeld.

Tip mocht je een topwedstrijd op het schema zien staan, ga dan de partij ervoor al naar de baan. De publiekscapaciteit is beperkt en vol=vol!

Succes!

Tim
Berichten: 262
Lid geworden op: 10-10-2007 22:21

Bericht door Tim » 05-11-2007 14:42

Pinky95 schreef:Tim,

het beste wat je kan doen is over een week of twee als de ticketverkoop opengaat kaartjes bestellen via http://www.fft.fr/rolandgarros/default_en.asp?id= de officiele website van de franse tennisbond. Je weet zeker dat je niet teveel betaald, en je hoeft niet twee uur in de rij te staan voordat je erin komt.

De eerste week is de kans wel heel groot dat je toch binnen geraakt voor een groundspass op de dag zelf. Je zult dan veel leuke wedstrijden op achteraf baantjes krijgen. Echter vanaf de middelste zaterdag/zondag wordt het hoofdprogramma van beide enkel categorien hoofdzakelijk op baan 1, Suzanne Lenglen en Philippe Chatrier gespeeld.

Tip mocht je een topwedstrijd op het schema zien staan, ga dan de partij ervoor al naar de baan. De publiekscapaciteit is beperkt en vol=vol!

Succes!
Bedankt voor de informatie. Ik ga waarschijnlijk de woensdag, donderdag en vrijdag van de eerste week. Leuke wedstrijden worden dan nog gewoon op de buitenbanen gespeeld. En dat laatste punt weet ik, want ik ben al 2x bij de Ordina Open geweest en 2x bij de Dutch Open.

Nogmaals erg bedankt.

ceessie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-12-2007 20:27

Bericht door ceessie » 06-12-2007 20:30

Niet te vergelijken met toernooien in Nederland!!
Maar je kan ook gewoon 1,5 uur voor openen in de rij gaan staan. Weet je wat voor weer het wordt en het programma voor de hoofdbaan als je die zou willen hebben. Kaartjes zijn 20 euro voor de bijbanen dus dat valt mee.

Pinky95
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-10-2007 21:42

Bericht door Pinky95 » 02-05-2008 15:39

en mocht er nog iemand geinteresseerd zijn, ik heb 90% zeker nog een tweetal kaarten over voor 29 mei Philippe Chatrier en 30 mei Court no1.

Alleen de kosten hoeven er voor mij uit te zijn, 45 cq 33 euro.

Joesie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-04-2009 22:34

Bericht door Joesie » 16-04-2009 22:37

ik ook
www.tennisbenelux.com >> Registreer je nu !

tswennie
Berichten: 226
Lid geworden op: 11-10-2007 10:22

Bericht door tswennie » 06-05-2009 11:33

Ik ga dit jaar mooi naar de Henman Hill van wimbledon genieten! Is iemand daar al wel eens geweest??

Plaats reactie