Wimbledon

In dit forum kun je praten over de juniorentoernooien.
tfan
Berichten: 105
Lid geworden op: 24-04-2008 21:10

Bericht door tfan » 04-07-2008 15:48

Kerkhove en rus verliezen de eerste set van curtis en rae. Die britse meisjes staan aardisg goed te spelen, zijn goed aan het net. Kerkhove mist veel van haar returns, en ik vind haar ook aan het net niet erg sterk. Rus verliest vaak haar service. Nu ook in de tweede set gebroken na de game ervoor zelf breekkansen te hebben gehad...

Garfman
Berichten: 156
Lid geworden op: 01-06-2008 21:06

Bericht door Garfman » 04-07-2008 16:33

Verloren.....jammer. Nu maar zien wat Lertcheewakarn doet in de finale.

Rieskos
Berichten: 119
Lid geworden op: 04-07-2008 16:44

Bericht door Rieskos » 04-07-2008 16:46

Jammer dat ze verloren hebben, nu geloof ik de overstap naar de senioren ben benieuwd hoe het met haar verloopt.

Tim
Berichten: 262
Lid geworden op: 10-10-2007 22:21

Bericht door Tim » 05-07-2008 07:34

Garfman schreef:Ik heb meerdere wedstrijden gezien en ik ben gewoon niet bepaald onder de indruk van haar. Wat mij betreft is het probleem dat ze alles vrij aardig doet.....aardige service, aardige forehand, aardige backhand. Er is echter niks wat er bovenuit steekt, geen echte wapens...en daarnaast oogt ze ook vaak wat nonchalant. Als je bvb naar Laura Robson kijkt, die heeft nu al een service om U tegen te zeggen.

Daarnaast, als je het Junioren tennis een beetje volgt zou je ook wel weten dat de echte grote talenten in het jaar dat ze 18 worden meestal niet eens meer Junioren spelen (zie Wozniacki, Paszek, Cirstea, Kvitova, Pivovarova, Vogele, allemaal uit 1990, spelen allang geen Junioren meer). Volgens mij is een beetje realisme ook wel op zijn plaats, in plaats van maar te gaan brullen dat het bullshit is als iemand een wat realistischere kijk op de ranking van Arantxa laat zien. Ze is een aardig talent, maar of ze de top 100 gaat halen moet ik nog zien. Ik hoop het wel, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb mijn twijfels. Mocht ik ongelijk hebben, wrijf het er wat mij betreft lekker in, want in een geval als dit heb ik graag ongelijk :wink:

En als laatste.....ze is nog niet zeker van de nummer 1 plek, want als Lertcheewakarn wint van Robson, wordt dat de nummer 1.
Het kwam nogal rancuneus over in eerste instantie, vandaar mijn reactie. Maar goed, hier ben ik het deels met je eens. Ik vind juist dat haar forehand wel een wapen is, maar niet op het gras. Ook ik heb haar meerdere malen zien spelen en vooral op gravel merk je dat die forehand echt geweldig is. Het verhaal waarom was al duidelijk.

En verder over het spelen van junioren. Ik denk dat je je daar niet op moet verkijken. Arantxa heeft eerst school afgemaakt voordat ze zich echt fulltime op het tennissen is gaan richten en ik vind dat een zeer slimme keuze. Het klopt dat die meisjes die je noemt er al veel eerder staan, maar dat sluit niet uit dat Rus niet die stap naar top-100 en zelfs verder kan zetten. Want haar spel is, en laten we daar eerlijk in zijn, een stuk beter dan een deel van de speelsters in de top-100. Ze staat al top-300, met het spelen van meer ITF-toernooien komt dat met de ranking wel goed.

Garfman
Berichten: 156
Lid geworden op: 01-06-2008 21:06

Bericht door Garfman » 05-07-2008 12:07

Rancuneus? :) Mijn mening is altijd ergens op gebaseerd, dus als je het er de volgende keer er niet mee eens bent, gewoon ff vragen waarom ik dat zo zie.

Je hebt inderdaad gelijk als het op de school aankomt, wat dat betreft ontwikkelen Nederlandse talenten zich vaak wat langzamer en dat zal ook altijd een handicap blijven als het op Nederlandse talenten aankomt. Echter, minstens de helft van de talenten die ik noemde hebben ook gewoon hun school afgemaakt, Wozniacki heeft bvb ook pas onlangs haar school afgemaakt. Ik denk dan ook dat als de echte wil om te slagen er is, dat school niet eens een hele grote belemmering hoeft te zijn. Maar dat is natuurlijk voor ieder mens anders.

Ik hoop ook eigenlijk dat ze vanaf nu zich gaat concentreren op haar seniorenranking en gewoon de Juniorenranking links laat liggen. Als ze dan nog nummer 1 wordt.....geweldig.....maar het gaat tenslotte toch om de seniorenranking.

Garfman
Berichten: 156
Lid geworden op: 01-06-2008 21:06

Bericht door Garfman » 05-07-2008 12:12

En als aanvulling daarop, bij het kweken van echte toppers kan het afmaken van de school ook een belemmering zijn in het vormen van de juiste mentaliteit. Waarom? Omdat je dan een alternatief hebt.....en of je het wilt of niet zoiets nestelt zich toch, vaak onbewust, in je hoofd. Als je geen alternatief hebt, dan moet je wel, iets anders is er niet.

En daarmee wil ik niet zeggen dat dat voor Arantxa geldt, trouwens.

Garfman
Berichten: 156
Lid geworden op: 01-06-2008 21:06

Bericht door Garfman » 07-07-2008 16:32

Is nu trouwens wel bevestigd: Arantxa Rus nummer 1 bij de Junioren!

Frank
Berichten: 674
Lid geworden op: 11-10-2007 08:42

Bericht door Frank » 08-07-2008 07:17

Leuk is nog wel te vermelden dat Robson wordt gecoacht door een Nederlander, Martijn Bok.

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 281735.ece

Moutingho
Berichten: 149
Lid geworden op: 29-04-2008 14:01

Bericht door Moutingho » 08-07-2008 12:36

maar dus ook onder Carl Maes 8)

Mies
Berichten: 142
Lid geworden op: 10-10-2007 22:19

Bericht door Mies » 09-07-2008 22:19

Robson verliest in Hoorn met 3 en 0 van Rooks. :roll: :roll:

Plaats reactie